11.03.2008

Home

Inilah kg saya, my vilage Kampung Tok Bok @ Tok Bak. My home tuuuuuu, dekat tepi tembok (jalan raya). Dulu rumoh saya dekat cabe kole air panas, yaa! kole air panas, rama jugak oghe gi rende kaki kurat dale kole tu, .... lepas tu pindoh dale 2-3 rumoh dari rumoh asal.

This is my home, my memory and life, tapi saya tak kenal sangat dan tak terkenal denge orang kampug tok bok, saya ni jenis perumahan sikit tak panda nak ssaei.

Sorilah dengan my dielek separa pekat nih, kalu tak pehe, email kot saya nanti saya bui hok translate.

Ni pulok My Home le nih, Kota Jembal, dulu oghe paggil kedai lalat. Kalu tengok dale GPS, tak dok doh nama kedai lalat kena cari Kota Jembal. Kalu maghi jale rumoh ambo, insyaallah bulih make buah betik, kalu tidok gok buleh tengok angsa ada 3 ekor. Kawe pere untuk hambak ular kok dale semok rumoh ambo.











"Sampaikan walau satu ayat"

No comments:

"Pertanian memang usaha berkat. Madinah dulu naik ekonomi (ekonomi jatuh masa Yahudi boikot) lepas Nabi Muhammad S.A.W cross-bred pelbagai jenis buah tamar. Tapi perlu ilmu mendalam & perhatian sokmo. Kalu dok, tak dae sebulae kambing/lintah demo boleh mutate jadi macam Ninja Turtle ...haha." Nasihat Mat Jepp kepada Pok Yob
Lintah
Taki Lintah
Minyok Lintah (Urut bare)
Ike Keli
Kole Keli
Kedai Cik Gu
Arnab
Gali Lubang
Tutup Lubang